Idag hade jag en lunch med mina företrädrare Martin H:son Holmdahl, Stig Strömholm, Bo Sundqvist, och Anders Hallberg tillsammans med Anders Malmberg och Ann Fust. Det var fascinerande att få förmånen att sitta och samtala med mina företrädare. För mig som inte har varit så länge vid Uppsala universitet är det extra viktigt att få höra dessa fantastiska berättelser. Vi i ledning tar över ett framgångsrikt universitet som är ett av de ledande i världen. Vi har stora framgångar, och som jag har skrivit tidigare, vi växer så det knakar med 500 nyanställda förra året, rekordmånga studenter och en miljard i ökad omsättning de senaste fyra åren. Som jag sa vid rektorsskiftet: ”Att ta vid efter er, att vara ännu en länk i kedjan mot framtiden, är hedrande. Jag tillträder ämbetet med skräckblandad förtjusning. Jag kommer att göra mitt bästa – och lite till – för att axla rollen och ta ansvaret för att leda Uppsala universitet mot framtiden på bästa sätt.”