Idag hölls promotionen i Uppsala domkyrka. Det var en värdig och vacker ceremoni med mycket glädje. Kyrkan var fullsatt till sista bänk. Efter processionen framförde jag traditionsenligt rektors välkomsthälsning. Läs talet här. Därefter höll Historisk-filosofiska fakultetens promotor, professor Tor Broström, en föreläsning över ämnet Klimat och kulturarv. Hyllningen till årets jubeldoktorer framfördes av Uppsala studentkårs ordförande Caisa Lycken. Det avslutande anförandet hölls av juris jubeldoktorn, tillika rektor emeritus, professor Stig Strömholm. Under ceremonin framfördes musik av Kungliga Akademiska kapellet som spelade under ledning av director musices, professor Stefan Karpe. Dessutom spelade  universitetsorganisten Andrew Canning och operasångaren Jevgenij Nikitin sjöng.

Tack alla medverkande för en minnesvärd och unik doktorspromotion!