Den 14 november installerades 25 nya professorer. Vi hade en högtidlig ceremoni i universitetsaulan och sedan en fin fest på slottet. Alla professorer höll korta föreläsningar under tre dagar. Som vanligt kom många nyfikna och lyssnade.

I samband med installationen uppmärksammade vi årets mottagare av det Pedagogiska priset för 2014 och dessutom mottagaren av Uppsala universitets innovationspris Hjärnäpplet.

Än en gång grattis till alla professorer och pristagare! Ni imponerar!

Vi har också haft  Anders Wall-föreläsningen 2014 i universitetsaulan den 19 november. Där var studenter och  företagare tillsammans med nyfikna som ville lyssna till inspirerande föreläsningar, musikunderhållning och dessutom vara med om utdelning av utmärkelsen Årets Uppsalastudent som i år gick till Vanja Eriksson. Grattis!

Anders Wall-föreläsningen arrangerar vi i samarbete med Stiftelsen Anders Walls professur i entreprenörskap och studentorganisationen Entrepreneurs Academy. Den årliga föreläsningen i entreprenörskap har vuxit till att bli Sveriges största möte mellan studenter och svenskt näringsliv. I år firade Anders Wall-föreläsningen 11-årsjubileum och Fredrik Lindström var moderator.