Anders Malmberg och Ann Fust är på väg till Kina för att besöka Beihang universitet som var här på besök förra våren. De kommer också vara med i ett alumnevent som arrangeras tillsammans med partneruniversitet i Matariki nätverket. Själv (Eva) håller jag på att packa för att åka till Galway imorgon kväll där jag kommer att delta i ett rektorsmöte inom Coimbra nätverket.  Det kommer reserapporter på bloggen framåt helgen.

De senaste dagarna har varit hektiska, med läsning och korrigeringar i verksamhetsplanen för 2014 som ska skickas ut till konsistoriets ledamöter imorgon inför mötet den 3 juni. Ett annat viktigt beslut som är på dagordningen för konsistoriet är Mål och strategier för Campus Gotland. Det blir en rivstart för det nya konsistoriet med flera viktiga frågor men vi planerar ett lite längre möte än vanligt för att även kunna ha en introduktion för våra nya ledamöter.

Igår var vi på besök på institutionen för informatik och media. Jag vet att jag är tjatig, men jag kan inte låta bli att igen poängtera hur givande de här besöken är för oss i ledningen. Nu håller vi på att lägga besöksschemat för nästa termin. Om det är någon institution som särskilt vill att vi kommer på besök i höst, skicka då gärna ett mail till Anna.jonsson@uadm.uu.se så ska vi försöka få med det i planeringen.