Igår så träffade jag “Uppsala universitets vänner” i samband med att vänföreningen hade sitt konstituerande årsmöte i Universitetshuset.

Jag berättade för vännerna om några av de viktigaste händelserna under 2012 vid universitetet och därefter så fick vi lyssna till spännande forskningspresentationer av Joakim Palme, Statsvetenskapliga institutionen, Jöns Hilborn, institutionen för kemi – Ångström samt Tobias Sjöblom, institutionen för IGP Stort tack Joakim, Jöns och Tobias!

Det känns så härligt att se det engagemang som finns för att stödja UU och den glädje och tacksamhet för vårt lärosäte som medlemmarna i vänföreningen visar. Vill du också vara med och stödja Uppsala universitet? Du kan donera till stiftelsen “Uppsala universitets vänner”  och därigenom också bidra till vår framtida utveckling. Mer information om hur du kan bidra finns på www.uu.se/stod-uu/uppsala-universitets-vanner/

Idag träffade jag mina företrädare Martin H:son Holmdahl, Stig Strömholm, Bo Sundqvist, och Anders Hallberg tillsammans med Anders Malmberg och Ann Fust. Det är en förmån att få samtala med mina företrädare och att få höra deras fantastiska berättelser.