Det har varit en intressant vecka med SUHF möten och institutionsbesök som jag har skrivit om tidigare här på bloggen. Nu sitter jag på tåget söderut efter en avslutad arbetsvecka. Tiden går snabbt och jag tycker veckorna bara rusar förbi.

I veckan fick vi besked om att CSN planerar lägga ner kontoret i Uppsala. Som aviserats på hemsidan kommer universitetet att inleda en dialog med CSN för att se vilka konsekvenser beslutet får för studenterna, men också för den service institionerna behöver i enskilda ärenden.

Idag pratade jag ledarskap för en stor grupp kinesiska rektorer. Det blev ett närmare tre timmars samtal med många olika frågor. Jag är inte så van att tala genom tolk och då är det lätt att överskatta hur mycket som kan rymmas i ett föredrag.

I eftermiddags var det möte med några av våra fackliga företrädare, vi träffas regelbundet ett par gånger per termin. Sista mötet för dagen var med Birgitta Palmberger från energimyndigheten tillsammans med några av våra duktiga forskare inom energiområdet. Det är bra att träffa representanter för våra forskningsfinansiärer på det här sättet, och föra en dialog på ett avslappnat sätt. Samtidigt blev det ett ypperligt tillfälle för kompetensutveckling för mig och en chans att lära mig mer om vår spännande forskning inom energiområdet.

Imorgon hoppas jag på att få ta en tur i kajaken, bra väder är utlovat. Hoppas ni alla får en fin helg!