Idag var universitetsdirektör Ann Fust och jag på besök hos teologiska institutionen. Stort tack för all förberedelse inför besöket. Det blev verkligen intressant och givande. Dessa besök hos er på olika institutioner är väldigt viktiga för oss och jag uppskattar verkligen att ni tar er tid när vi kommer att berätta om er verksamhet, vad ni gläds åt och vad som kan oroa er.

På rektors ledningsråd var det genomgång av anställningsordningen med anledning av meriteringsanställning. Kiwi projektet gav en lägesrapport och vi började en diskussion om forsknings – och innovationspropositionen. Även om vi tyckte att det mesta var känt innan så är här en hel det att läsa och begrunda.

Den här veckan är jag i Göteborg tisdag – onsdag på SUHFs förbundsförsamling och årskonferens. Frågor som ska tas upp på förbundsförsamlingen är bland annat: kvalitetsfrågor, högskoleprov, ledarskapsprogram, FoI proppen.  På konferensen är det mest internationella frågor med Horizon2020, EU’s modernisation agenda of universities, global view from US.

Studentloppet i helgen blev en lyckad tillställning, härligt höstväder och många deltagare. Alla fick medalj, även Anders Malmbergs hund Albert.