Idag är det möte med rektors ledningsråd. Vi tar upp kommande KAW ansökningar, får en genomgång av bostadssituationen (som ser ut att så smått börja lossna), diskuterar MAXLAB och har återkoppling från konsistoriets möte i torsdags. Vi planerar för ett kommande internat i början av hösten. Rektors ledningsråd kommer att ha ett internat för att diskutera frågor med fokus för framtiden. Vi har en bra utgångspunkt i våra Mål och strategier men vi kan behöva konkretisera dem mera. Frågorna som jag lyfte i programtalen om internationalisering, ständig kvalitetsutveckling och studenterna som vår framtid kommer fortsatt vara ledstjärnor. Avgifter för utomeuropeiska studenter, internationella nätverk, joint programmes, HSV utvärderingar, KrUUt, infrastruktur för forskning, studentinflytande och studentmedverkan är några röda trådar för hösten.

Midsommar är redan till helgen. Det har varit en spännande och lärorik termin med många intressanta möten. Jag har fokuserat på arbetet på hemmaplan, minimerat resandet och försökt komma in i arbetet så snabbt som möjligt. Till hösten kommer jag att arbeta mer med externa relationer, även på hemmaplan, för det behöver inte alltid betyda resande.
Men det är inte dags för semester ännu för min del. Jag är på plats några dagar efter midsommar och därefter är jag på Almedalsveckan. Jag har en kemikonferens i juli och jag är inbjuden till Liverpool att presentera vårt kvalitetsarbete. Först i andra delen av juli och i början av augusti blir det ledighet. Jag kommer att spendera större delen av min semester här i Uppsalatrakten. Jag vill gärna ha tid att se mig omkring, bli mer bekant med omgivningarna, och det lär finnas fina paddelvatten i trakterna.