Igår hade vi andra delen av vårt områdesbesök på Medfarm  med besök på Akademiska sjukhuset och Rudbecklaboratoriet. Det blev en fullmatad och fascinerande eftermiddag. Vi hann med besök på NIVA- neurologisk intensivvårdsavdelning, Centrum för klinisk medicinsk forskning och Klinisk träningscentrum. Jag fick en snabblektion om HLR på spädbarn; tack och lov var det en docka. På Rudbeck fick vi en rad 10 minuters presentationer om olika forskningsprojekt.  Stor bredd och djup, många exempel på spännande forskning! Vi fick också en genomgång av utbildningarna på medfarm. Praktilk och VFU togs upp,  annat som lyftes var internationalisering. Ett tema som även studenterna tog upp med oss igår, förutom studieplatser. Tack till er alla som tog er tid! Vi uppskattar det mycket.