I måndags firades Uppsala universitets födelsedag i samband med Blue Monday i en fullsatt universitetsaula. Det bjöds på vacker sång och musik från Uppsala Akademiska Kammarkör, Uppsala University Jazz Orchestra, en ensemble ur Kungliga Akademiska kapellet, Ulric Andersson och Karin Ingebäck. Rektorsrådet för kultur, Britt-Inger Johansson, höll ett anförande om exercitieväsendet vid Uppsala universitet, sedan följde en fäktuppvisning.  Ett stort tack till er alla som var med och bidrog till ett mycket trevligt firande för oss alla!

I måndags kom ett brev med en  gåva till vårt universitet på födelsedagen, ett fint  initiativ och vi tackar. Uppsala universitets vänner är en stiftelse med målet att aktivt medverka till angelägna projekt som gagnar universitetet och dess verksamhet.

Fullt hus vid Uppsala universitets födelsedagsfirande i universitetsaulan.