Anders Wall och hans stiftelser stöttar Uppsala universitet på många sätt. Bland annat finansieras stipendier för sammanlagt ett 20-tal kinesiska masterstudenter. Denna vecka var stipendiaterna bjudna hem till Anders och Charlotte Wall. Innan lunchen på Starfors säteri var det studiebesök i Morgongåva där e-bokhandeln Adlibris och e-apoteksbolaget Apotea etablerat sig i företagsparken. Stipendierna är ovärderliga för de studenter som får möjlighet att skaffa sig en bra utbildning, men också för Uppsala universitet som ju vill kunna erbjuda ett ”globalt klassrum”.

På bilden syns förutom värdparet och prorektor studenterna Mr Dong Junhao, Ms Ge Ling, Ms Wu Weiwei, Ms Yang Xuyue, Ms Lan Weihua, Mr Ren Hongyu, Mr Cao Jie och Mr Yan Shao.