Så var det återigen dags för vinterpromotion! I fredags firade vi med pompa och ståt att 74 doktorer och 21 hedersdoktorer promoveras. Dagen inleddes redan klockan sex i morse med traditionsenlig grötfrukost med studenterna, och  avslutades med middag i rikssalen på Uppsala slott på kvällen. Det var  med andra ord en lång festlig dag kantad av högtidligheter. Ceremonin i universitetshusets aula startade klockan 12, och  priser och medaljer för fina insatser att delades ut till 13 pristagare .
Promotionen är en av årets höjdpunkter för oss inom akademin. Vi vill tacka alla er som på olika sätt bidrog till att göra fredagen till en minnesvärd dag för våra promovendi, hedersdoktorer och pristagare.

Foto: Mikael Wallerstedt