I eftermiddags var det den tionde Anders Wall-föreläsningen i entreprenörskap. Det var fullsatt till sista plats i universitetsaulan och vi kunde avnjuta inspirerande och kreativa föreläsningar av olika slag. Årets Anders Wall-föreläsare var Björn Wahlroos, Nordea, Sampo Group och UPM, Mernosh Saatchi, Humblestorm, Linus Holmsäter, Heyrobic, Mia Brunell Livfors, Kinnevik, Camilla Ljunggren, designer Pluring. Dagen arrangeras av Entrepreneurs Academy, Stiftelsen Anders Walls professur i entreprenörskap och  Uppsala universitet.

I samband med Anders Wall-föreläsningen presenterades även Årets Uppsalastudent 2013. Det är  Kajsa Asplund, som studerar vid psykologprogrammet. Hon får priset för uppvisad mångsidighet samt för sitt driv och entreprenörskap. Utmärkelsen delades ut av prins Daniel.

Stort tack till alla som har bidragit till en lyckad dag.

Årets Uppsalastudent 2013 är Kajsa Asplund. Hon mottog stipendiet vid Anders Wall-föreläsningen i Universitetsaulan. Prins Daniel var med på ceremonin.

Årets Uppsalastudent 2013, Kajsa Asplund, tar emot stipendiet vid Anders Wall-föreläsningen i universitetsaulan.

Föreläsarna tillsammans med Anders Wall och prins Daniel.

Entrepreneurs Academy