God morgon! Vintern verkar ha kommit för att stanna hos oss.

Just nu är jag strax på väg in till Stockholm, jag ska ha möte med Svenska Institutets insynsråd. Vad sysslar SI med? Jag klippte lite info från deras hemsida: ”Svenska institutet (SI) ska på uppdrag av regeringen bidra till att Sverige kan nå internationella mål inom en rad nyckelområden. Uppdragen spänner över utrikespolitik, utvecklings- och reformsamarbete och utbildningspolitik. Vi har idag uppdrag från tre departement och verksamheten berör områden som kultur och samhälle, utbildning och forskning, näringsliv och innovation, samt demokrati och global utveckling.” För mig är det ett intressant uppdrag att vara ledamot i SIs insynsråd. Vi diskuterar Sveriges roll i omvärlden, det är många utbildningsfrågor kommer upp och naturligtvis hur vi ska hantera situationen med avgifter. Lärorikt och engagerande uppdrag.

Igår hade vi möte med företrädare för kommunen. Bostäder, Almedalen, Budgetproppen var några saker vi tog upp. I dagarna har vi senat, vi tänkte ta upp riktlinjer för anställning vid 67+ för diskussion med senatorna. Bra för oss att få återkoppling innan förslaget skickas ut på remiss till områdena.