Jag sitter och försöker sammanfatta dagen som har varit. Det känns bra att ta några minuter i slutet på dagen och tänka igenom vad som sagts och gjorts. Bland annat har jag varit och pratat med nätverket för kvinnliga ledarskapsprogrammet.  Roligt att få träffa medarbetare och prata ledarskap.

I förmiddags var vi på besök på Humsam för verksamhetsdialog. Spännande initiativ presenterades med noder för gränsöverskridande samverkan mellan masterstudenter, doktorandet och forskare. Även Forumbildningar och Area – studies är intressanta initiativ inom vetenskapsområdet. Vi fick en gedigen genomgång av kvalitetsarbetet på Samhällsvetenskapliga fakulteten. Juristutbildningen, samverkan, ämnesdidaktisk forskning och religionsvetenskap togs också upp. Vi fick svar på frågan: Forskning och utbildning i språk – Uppsala i särklass? Givande och lärorikt för oss.

Igår eftermiddag var jag på Gotland och träffade en regional samverkansgrupp. Jag passade på att vara med på ett möte med den administrativa personalen för att lyssna av deras frågor om vårt framtida samgående. Överlag är det positiva tongångar men det finns en del oro och osäkerhet inför framtiden.