Vi söker ett rektorsråd för kultur för en treårsperiod med tillträde snarast. Rektorsrådet ska driva och utveckla det universitetsövergripande arbetet för tradition och förnyelse inom kulturområdet med utgångspunkt i universitetets mål och strategier samt övriga program och planer. Intresserad? Mer info finns under sidan ”Insidan för anställda”. Kortfattad intresseanmälan (max två sidor) samt meritförteckning ska ställas till rektor och sändas till enhetsche Margaretha.Andersson@uadm.uu.sesenast den 24 oktober 2012.

Ikväll har jag varit på hyllningsmiddag för våra nya pensionärer. Stor kompetens och gedigen erfarenhet fanns samlad ikväll som har medverkat till att skapa ett universitet i framgång och förvandling genom sina bidrag till forskning, utbildning, administration och professionellt service. Ett stort tack för allt ert arbete, allt ert engagemang och all er tid ni ägnat åt vårt universitet.