Idag hade jag det stora nöjet att välkomna en grupp nyanställda som går en introduktionskurs. Jag hade förväntat mig att få hälsa betydligt fler välkomna med tanke på att vi förra året anställde 350 personer. Det är betydelsefullt att känna sig välkommen på sin nya arbetsplats och det är också viktigt att orientera sig om vårt breda universitet för att kunna bidra till helheten. Som relativt ny på jobbet (fortfarande?) kan jag verkligen betona vikten att få börja ett nytt jobb på ett bra sätt.
Läsåret börjar närma sig sitt slut och vi ser fram emot promotionen i nästa vecka. Men lika snabbt som denna tid har gått så kommer snart hösten och en ny termin. En ny termin innebär nya studenter som söker bostad i Uppsala. Uppsala universitet tillsammans med Uppsala kommun, Uppsala studentkår, SLU och Uppsalahem har en gemensam kampanj; Hjälp en student. Uppmaningen riktar sig till alla er som kan och har möjlighet att hjälpa en student med bostad särskilt under den första tiden vid terminsstart.
Mer info om kampanjen.
Länk till Studentboet – http://www.studentboet.se/