Besök hos Humsam: Vi fick först en introduktion av vicerektor Margaretha Fahlgren. Sedan presenterades Teologiska fakulteten av dekanus Mikael Stenmark. Vi fick information om Karin Boye biblioteket. Historisk-filosofiska fakulteten presentades av dekanus Jan Lindegren och den Språkvetenskapliga fakulteten av prodekanus Anette Månsson tillsammans med flera medarbetare. Flera betonade samverkan och uttryckte en önskan om mer gränsöverskridande möten och erfarenhetsutbyten. Lärorik dag om spännande verksamhet och kul att träffa många som är engagerade! Tack för ni er tid! Områdesbesöket avslutades med lunch tillsammans med en grupp studenter. Vi pratade om bostäder, betygshets och Gotland.  Nu är alla områdesbesöken avklarade och vi har genomgått mediaträningen i veckan ( den var tuff, precis som Pernilla Björk utlovat).  Det finns några pass kvar på introduktionen för att gå igenom frågor som tex ESS och MAX. Sedan hoppas jag att kunna börja lägga in besök på instutitioner.

Nu sitter jag på tåget på väg till Skåne.  I helgen ska jag fira mina barns födelsedagar och jag har lovat att baka tågtårta. Jag vill passa på att önska er alla en trevlig helg! Fint väder ska det bli 🙂