Fortsatt introduktionsprogram på TekNat:
Det som gjort störst intryck är det stora engagemang för både forskning och utbildning som vi har mött.  Stort tack till er alla som tagit er tid att träffa oss, för fina presentationer och framför allt ert fina arbete med forskning och utbildning. Jag är både glad och stolt!
 Jag citerar Anders Malmberg från twitter:
”Blixtvisit på tio teknat-institutioner och en studentkår på två halvdagar. Vilken kompetensbredd, spets och entusiasm! Imponerande.”
” Mest framlyfta frågor: gränsöverskridande forskning och utbildning, infrastruktur, karriärvägar, bostäder, uppehållstillstånd. Noterat”

På kvällen åkte jag till Stockholm för att delta i Wallenbergs vintermingel tillsammans med Ann Fust. Mycket folk från hela landet, politiker, från näringslivet och en hel del från högskolesektorn. Att vara i Uppsala ger mig stora möjligheter att knyta och upprätthålla kontakter på ett sätt som jag inte är van vid sedan tidigare. Toppen!

Idag tar jag flyget söderut, och har styrelsemöte med Studentlitteratur AB.

Även om det är tidigt på fredag morgon, så vill jag passa på att önska er alla en trevlig helg! Själv hoppas jag på att få möjlighet att åka skridskor under helgen.