Jag vill önska Er alla ett Gott Nytt År så här några minuter efter tolvslaget i början på det nya året. Ett nytt år med förhoppningar och förväntningar. Några nyårslöften har jag inte avgett. Men som jag sa i mitt programtal kommer jag göra mitt bästa – och lite till – för att axla rollen och ta ansvaret för att leda Uppsala universitet mot framtiden på bästa sätt.

Jag känner mig välkommen och varmt mottagen. Rektorsskiftet i december var en fin ceremoni och middagen på kvällen fantastisk. Anders Hallberg har stöttat mig i överlämnandet för att jag ska kunna komma in i arbetet och det uppskattar jag mycket. Trots det kommer det vara en hel del för mig att lära och nya sker att sätta mig in i. De första månaderna, januari, februari och mars kommer jag ägna en del tid till ett introduktionsprogram för att lära känna verksamheten bättre. Imorgon, måndag tar jag tåget till Uppsala för att börja min första arbetsdag. Jag ser fram emot det nya året 2012, mitt nya jobb och det kommer att bli spännande att få lära känna Uppsala universitet bättre. Vi ses snart!

Hälsningar Eva Åkesson